استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل هشدار داده که هوش مصنوعی (AI) می‌تواند کشف کلاهبرداری و اطلاعات نادرست را دشوارتر کند.

او می‌گوید: می‌ترسد این فناوری توسط بازیگران بد احاطه شود. او در صحبت با بی‌بی‌سی گفت که محتوای هوش مصنوعی باید به وضوح برچسب‌گذاری شود و مقرراتی برای این بخش لازم است.

او در ماه مارس نامه‌ای را به همراه ایلان ماسک امضا کرد که در آن خواستار توقف در توسعه قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی شده بودند. وزنیاک که در دنیای فناوری با نام Woz شناخته می‌شود، فردی باتجربه است که با همکاری استیو جابز اپل را پایه گذاری و اولین کامپیوتر اپل را اختراع کرد.

اصطلاح هوش مصنوعی شامل سیستم‌های کامپیوتری می‌شود که قادر به انجام وظایفی هستند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. این فناوری شامل چت بات‌ها می‌شود که می‌توانند سوالات را بفهمند و با پاسخ‌های انسان‌مانند پاسخ دهند و سیستم‌هایی قادر به تشخیص اشیاء در تصاویر هستند.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هوش‌مصنوعی

وزنیاک معتقد نیست هوش مصنوعی جایگزین انسان می‌شود، زیرا فاقد احساسات است، اما هشدار داد که از نظر او سواستفاده گران را پرجرات‌تر می‌کند، زیرا برنامه‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی می‌توانند متنی ایجاد کنند که به نظر هوشمندانه به نظر می‌رسد.

او معتقد است، مسئولیت هر چیزی که توسط هوش مصنوعی تولید و سپس برای عموم ارسال می‌شود، باید به عهده کسانی باشد که آن را منتشر می‌کنند. او گفت: یک انسان واقعا باید مسئولیت آنچه توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود را بپذیرد. ما نمی‌توانیم جلوی فناوری را بگیریم وزنیاک می‌گوید: فرصت‌های از دست رفته در بدو تولد اینترنت درس‌هایی برای معماران هوش مصنوعی امروزی دارد.

او معتقد است «ما نمی‌توانیم جلوی فناوریهایی نظیر هوش مصنوعی را بگیریم»، اما می‌توانیم افراد را طوری آماده کنیم که برای شناسایی کلاهبرداری و تلاش‌های مخرب برای دریافت اطلاعات شخصی، آموزش‌های بهتری دریافت کنند.

تیم کوک، رئیس فعلی اپل هفته گذشته به سرمایه گذاران گفت: مهم است که در مورد نحوه برخورد با هوش مصنوعی متفکر باشیم. ما هوش مصنوعی را بزرگ می‌دانیم و به ساخت آن در محصولات خود ادامه خواهیم داد.

منبع: بازار

  • هوش مصنوعی ممکن است تشخیص کلاهبرداری ها را سخت تر کند

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *