🔻 حضور محمد رضا #بهرامن و جمعی از فعالین اقتصادی در دومین نشست مشورتی با معاون اول رئیس جمهور محمد #مخبر  با موضوع فعال سازی ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای رشد تولید و مهار تورم با محوریت موضوعات حوزه ارزی با تأکید بر اینکه باید مدلی برای اقتصاد تعریف کنیم که دولت، مردم و بخش خصوصی از آن منتفع شوند.

⌛️پنجشنبه ۱۷فروردین ۱۴۰۲

🔹معاون اول رئیس‌جمهور در این نشست با یادآوری اینکه بخش گسترده‌ای از اقتصاد کشور دولتی است، خاطرنشان کرد: دولت باور دارد که حل مسائل کشور بدون مشارکت و همراهی بخش خصوصی امکانپذیر نیست بنابراین بخش‌های مختلف دولت از جمله بانک مرکزی باید جلسات کارشناسی متعددی را با گروه‌های مختلف بخش خصوصی به صورت مستمر دنبال کند تا نسخه و راهکاری مشترک برای حل مسائل موجود حاصل شود.

🔹مخبر با بیان اینکه نمی‌توان اقتصاد کشور را بر مبنای نرخ‌گذاری و قیمت‌سازی فضای مجازی اداره کرد، افزود: باور اکثریت صاحبنظران و اقتصاددانان این است که نرخ ارز باید واقعی باشد که البته دیدگاه دولت نیز همین است اما باید تعریف درست و دقیقی از نرخ واقعی داشته باشیم به نحوی که این قیمت ضابطه‌مند بوده و مبنای اقتصادی داشته باشد.

🔹معاون اول رئیس‌جمهور از کاهش نقش دلار در اقتصاد کشور به عنوان یک ضرورت مهم یاد و اظهار کرد: باید با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مؤثر، چسبندگی اقتصاد کشور به دلار را کاهش دهیم و با ایجاد مشوق‌ها و امکاناتی برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان، شرایطی فراهم شود تا مبادلات تجاری خود را با ارزهای دیگر غیر از دلار انجام دهند.

🔹در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از سیاست‌های ارزی در دست اقدام خود ارائه کرد و گفت: نرخ‌های اعلامی توسط برخی سامانه‌ها و سایت‌ها نرخ‌های تحریفی و نادرست هستند و بانک مرکزی به عنوان بزرگترین فعال بازار ارز کشور در تلاش است تا مقرراتی صحیح و علمی را در بازار ارز تنظیم کند؛ به‌گونه‌ای که نرخ ارز برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر باشد.

🔹فعالان اقتصادی حاضر در جلسه نیز هرکدام به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نرخ ارز و مسائل اقتصادی کشور پرداخته و مهمترین دغدغه‌های خود را مطرح کردند که تصمیمات واقع‌بینانه، پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری، عدم موازی کاری و صدور بخشنامه‌های متعدد، منطقی شدن سود بانکی و جلسات مستمر برای تعامل با دولت بخشی از این دغدغه‌ها بود.

 @samt_iran

WhatsApp group1:

👇👇 https://chat.whatsapp.com/FVtFIUVrkEiF5mL9mKjMdE

WhatsApp group2:

👇👇

https://chat.whatsapp.com/COhLlLKQqC4EDa37wYXQKH

📌نشانی موسسه #صمتا در پیام رسان #بله:

https://ble.ir/samt_iran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *