🔹در تاریخ دویست ساله معاصر ایران تلاش های گسترده ای برای نیل به توسعه اقتصادی انجام گرفته است. این تلاشها از عباس میرزا و امیر کبیر گرفته تا پهلوی اول و دوم و دوره سازندگی هاشمی رفسنجانی را در بر می گیرد.

🔹اقتصاد یک سیستم معنائی پیچیده است که در درون سیستم معنائی پیچیده‌ تری بنام جامعه عمل می کند. 

در یک جامعه، قلمروهای مختلف حیات در هم تنیده اند و با یکدیگر متحول می شوند و اختلال در یک حوزه کارکرد سایر حوزه‌ها را دچار اختلال می کند. 

🔹آنچنان که #فوکو بیان می کند: ” همزمان با تولید ثروت باید به تولید حقیقت اقدام نمود شاید حتی پیش از تولید ثروت باید به تولید حقیقت پرداخت “.

🔻و اما در کلاس مدیریت منابع انسانی برای بنگاههای معدنی گفته شد:

یکی از منابع اصلی بنگاه‌ها، سازمان‌های خصوصی و دولتی کارکنانی هستند که فعالیت‌های فکری و اجرایی را انجام می‌دهند. یعنی در واقع این نیروی انسانی است که کسب‌وکار را رونق می‌بخشد و آن را به خود می‌رساند. از این‌رو امروزه یک بخش از هر بنگاه را به مدیریت منابع انسانی اختصاص داده‌اند.

📌اگر بخواهیم در یک تعریف مدیریت منابع انسانی را بیان کنیم، در واقع می‌توان مجموعه‌ای از تدابیر را که برای استخدام، آموزش، حفظ و نگهداری و انگیزش دادن به کارکنان به کار گرفته می‌شود، مدیریت منابع انسانی گفت.

📌اگر در گذشته نیروی انسانی صرفا به عنوان «دست» تلقی می‌شد که از توان یدی آن استفاده می‌شده، امروزه نیروی انسانی تحصیلکرده که پشتوانه فکری دارد در بنگاه‌ها مشغول به کار هستند، لذا مدیریت بر آنها نیاز به تدابیری دارد که باید مبتنی بر اصول تدوین شده علمی باشد. 

البته «هنر به کار گرفتن این اصول این است که مدیریت منابع انسانی را موفق یا ناموفق می کند.»

 @samt_iran

WhatsApp group1:

👇👇 https://chat.whatsapp.com/FVtFIUVrkEiF5mL9mKjMdE

WhatsApp group2:

👇👇

https://chat.whatsapp.com/COhLlLKQqC4EDa37wYXQKH

📌نشانی موسسه #صمتا در پیام رسان #بله:

https://ble.ir/samt_iran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *