پیشرفت‌های فناوری مهم شامل هوش مصنوعی (AI) و فناوری سبز قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی صنعت گردشگری را تغییر شکل بدهند و تغییرات مثبتی برای مسافران، هتل‌داران، میزبانان خانه‌ها، اجاره‌دهنده خانه‌ها، OTAها و دیگر شرکت‌های مسافرانی به ارمغان بیاورند. در این مطلب همراه با ما باشید تا به بررسی پنج ترند فناوری بپردازیم که در سال ۲۰۲۴ روی گردشگری تأثیرگذار خواهند بود.

۱. هوش مصنوعی مولد

هوش مصنوعی مولد که از نسل بعدی هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود، کمکی به مسافران در طول فرایند رزرو به شمار می‌رود، مشاغل متخصصان سفر را آسان می‌کند و به صاحبان املاک از هتل‌داران گرفته تا خانه‌های اجاره‌ای این امکان را می‎دهد تا عملیات تجاری خودشان را ساده کنند و در عین حال، زمان شخصی بیشتری داشته باشند.

۲. افزایش فناوری‌های سبز

فناوری‌‎های سبز راهکارهایی سازگار با محیط‌زیست هستند که هدف از آن‌ها کاهش اثرات زیست‌محیطی انسان به شمار می‌رود. در سال جاری میلادی پیشرفت‌های بیشتری در تکنولوژی‌های پایدار را شاهد خواهیم بود که شامل اتوماسیون بیشتر و استفاده از منابع انرژی جایگزین برای کاهش انتشار کربن است.

شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و اپل نیز متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ خودشان را به سطح آلایندگی صفر برسانند. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌ها، اقامتگاه‌های اجاره‌ای و سایر اقامتگاه‌های مستقل نیز بیشتر به سمت سازگاری با محیط‌زیست سوق پیدا خواهند کرد که در نتیجه آن نیز مهمانان بیشتر و رضایتمندی زیادتری را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

۳. سرعت بیشتر با ۵G

مسافران اکنون می‌توانند از اتصالات سریع‌تری از جمله سرعت تلویزیون و اینترنت بهبود یافته و همچنین ارتباطات تلفن همراه قابل اعتماد لذت ببرند. فناوری ۵G یکی دیگر از ترندهای فناوری است که در سال ۲۰۲۴ میلادی صنعت گردشگری را متحول خواهد کرد. این موضوع قبلاً در مناطق دور افتاده و حتی در کشتی‌های کروز مشهود بوده است.

علاوه بر این، تعداد نقاط اتصال ۵G به‌سرعت در حال افزایش است و همین نیز رزرو اقامتگاه از طریق رسانه‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند و همچنین تجربه‌های همه‌جانبه با کیفیت بالا و با وضوح بیشتر را در واقعیت مجازی یا آنلاین فراهم می‌آورد. علاوه بر این، فناوری ۵G برای کاهش مصرف باتری و همچنین افزایش سازگاری بیشتر با دستگاه طراحی شده است. در کنار این نیز اجرای حسگرهای اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند سریع‌تر داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

۴. تأثیر قوی اپ‌های موبایل روی B2B

انتظار می‌رود که اپلیکیشن‌های موبایل به دلیل راحتی و اتصال خوبی که ارائه می‌دهند، به رشد خود در بخش B2B ادامه بدهند. به گفته مطالعه صورت گرفته توسط Booking Group، ۷۶ درصد از مسافران بین‌المللی به اپلیکیشن‌های همراه اهمیت می‌دهند چراکه این اپلیکیشن‌ها استرس مرتبط با برنامه‌ریزی سفر را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این نیز ۶۰ درصد از آن‌ها از برنامه‌ای استفاده می‌کنند که گردشگری پایدار را ترویج کند و پاداش بدهد. علاوه بر این، اینفلوئنسرها با شرکای شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کنند تا رزرو از طریق راه‌های مختلف را تسهیل کنند. با افزایش برنامه‌های وابسته و بازارهای تجارت الکترونیک، هر کسی می‌تواند مبدع سفر شود و درصدی از رزرو را دریافت کند.

۵. ظهور همکاری‌ها و ادغام‌های استراتژیک فناوری

شرکت‌های گردشگری بیشتری در حال ایجاد همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند دامنه و رشد خودشان را بیشتر و بهتر کنند. به‌عنوان مثال، در دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی، گروه Expedia Group با Iberia و Ryanair قراردادهای B2B منعقد کرد. با اضافه شدن شرکای بیشتر نیز Expedia درآمد خودش را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *