امیرعباس زینت بخش 

               

■پیتر کاربنارا؛ نویسنده مطرح بیزینس ویک، فورچون و مانی می نویسد: “طی سالیان گذشته، تعدادی شرکت در گستره وسیعی از صنایع – از هواپیمایی گرفته تا فولاد، کامپیوتر و هتل – از خود پرسیده اند که چه چیزی برندگان آنها را از بازندگانشان، و استخدام های خوب را از بد متمایز می کند و همه به یک پاسخ رسیده اند: 

▪︎What people know is less important than who they are!

▪︎آنچه آدمها می دانند کم اهمیت تر است از اینکه آنها چه کسی هستند!

آنها معتقدند استخدام؛ موضوع پیدا کردن آدمهای دارای تجربیات درست نیست، بلکه موضوع پیدا کردن آدمهای با نگرش درست می باشد. این شرکت ها آدمها را با معیار “نگرش، ذهنیت و رویکرد درست” استخدام کرده و سپس به آنها مهارت ها را می آموزند!” آنها در حقیقت اصل خدایی “تزکیه مقدم بر تعلیم است” را رعایت می کنند!

●همچنین، هِرب کِلِهِر؛ موسس و مدیر ارشد اجرایی سابق خطوط هواپیمایی جنوب غرب آمریکا می گوید: 

▪︎You don’t hire for skills, You hire for attitude!

You can always teach skills !

▪︎”شما آدمها را نه به خاطر مهارت ها، بلکه به خاطر نگرش و طرز فکر شان استخدام می کنید! (چراکه) همیشه می توانید مهارت ها را به آنها بیاموزید.”

○وقتی آدمها رو استخدام می کنم، برایم نگرش و طرز فکر عالی آنها مهم است، نه مدرک MBA و یا PhD شان! رابرت کوک؛ ثروتمندترین مرد مالزی

■جالب اینجاست که خانم پرفسور کرول دوِک؛ استاد دانشگاه استنفورد که تمامی مطالعات خود را به موضوع رابطه “نگرش” و “کارایی” اختصاص داده به این نتیجه می رسد که “نگرش، رویکرد و ذهنیت” درست در مقایسه با “هوش و IQ” پیش بینی کننده بهتری برای موفقیت یک فرد است!

□وارن بافت هم وقتی تاکید می کند برای استخدام یا شراکت سه معیار درستکاری، هوش و انرژی را در نظر داشته باشید و تاکید می کند اگر طرف شما اولین ویژگی را نداشته باشد، با دو تای بعدی شما را نابود خواهد کرد، دقیقا دغدغه نگرش و طرز فکر را دارد! او هم به خوبی می داند: 

چو علم آموختی از حرص آنگه ترس کاندر شب

چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا!        

سنایی، دیوان اشعار

●و می داند کارمند، مدیر یا شریکی که با هوش و توان خستگی ناپذیر وارد همکاری شده اما نگرش او این است که باید طی یک سال بار صد ساله را بست، یا معتقد است کار مال آدم نیست، یا به محض برخورد با اولین مانع تسلیم می شود، یا معتقد است همه سرمایه دارها حریص و دزد هستند، یا… به محض رسیدن به پول و یا دلسرد شدن از کسب پول، همه چیز را فراموش کرده و دیگر هیچ تعهدی به کارفرما و شریک خود ندارد و هر کاری می تواند علیه شرکت انجام دهد! 

🔹اگر مدیران موفق ، دارای نگرش درستی نبودند، هرگز هوش سرشار و توان جسمی فوق العاده؛ آنها را در تاریخ ماندگار نمی کرد! 

                   

✅ سخن آخر اینکه وقت آن رسیده که رویکرد شرکت ها در جذب منابع انسانی از لحاظ کردن صِرف IQ و تخصص و سابقه کار به سوی سلامت نفس و دارا بودن نگرش و طرز فکر درست چرخش کند چرا که مهارت ها آموختنی هستند! و البته یکی از لوازم موفقیت شرکت ها در جمع کردن آدمهای عالی، داشتن مدیران عالی با طرز فکر و نگرش عالی می باشد!

 @samt_iran

WhatsApp group:

👇👇 https://chat.whatsapp.com/FVtFIUVrkEiF5mL9mKjMdE

📌نشانی موسسه #صمتا در پیام رسان #بله:

https://ble.ir/samt_iran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *