🔹آیا تاکنون در فعالیت‌های معدنی به ضرورت پرداختن به دوگانه‌ی علوم‌انسانی و فنی و مهندسی اندیشیده‌اید؟

📍به این نکته که یک مهندس معدن یا یک زمین‌شناس می‌بایست چقدر قائل به دانستن قوانین حوزه‌ی کاری خود باشد؟ و بالعکس یک حقوق‌دان در قالب اشتغال به قضاوت، وکالت، کارشناسی و مشاوره حقوقی تا چه اندازه می‌تواند جهت انجام فعالیت‌های حرفه‌ای خود به مسائل فنی حوزه‌ی معادن آشنایی و تسلط داشته باشد؟

📍هرچند امروزه با پیشرفت علوم و در شاخه‌های مختلف، یک موضوع به رشته‌های تخصصی بیشتر از قبل تقسیم شده است؛ اما عملکرد حرفه‌ای و پیشرفته‌تر در بعضی از موارد تلفیق برخی رشته‌های حتی نا ممکن را نیز باعث گردیده است.

📍همان‌طور که گرایش‌های حقوق محیط‌زیست، حقوق ورزشی، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق نفت و غیره که در سال‌های نه‌چندان دور شکل‌گرفته، شرح‌وبسط پیدا کرده است. به نظر می‌رسد، ضرورت دارد حداقل در کشور عزیزمان ایران و با توجه به در هم تنیدگی مسائل فنی مربوط به معدن‌کاری با مبانی حقوقی، ضمن عطف توجه بیشتر فعالین محترم معدنی به مسائل حقوقی، بخشی از حقوق‌دانان محترم نیز به‌صورت خاص نسبت به آشنایی با مبانی معدن‌کاری اهتمام ورزند؛ همچنین لازم است فعالین فعلی حوزه‌ی معادن در بخش‌های دولتی و خصوصی نیز نسبت به یادگیری مبانی حقوقی فعالیت‌های حرفه‌ای خود تلاش بیشتری نسبت به قبل معمول نمایند.

🔹بدیهی است تمام نکات بیان‌شده در مرقومه‌ی حاضر نافی همکاری تنگاتنگ فعالین معدنی و حقوق‌دانان به شکل فعلی نخواهد بود.

🔹به هر شکل، ضروری است تمامی دلسوزان فعالیت‌های اقتصادی کشور در حوزه‌ی معدن‌کاری تمام تلاش خود را جهت هرچه بهترِ شکل‌گیری «مهندسان حقوق‌دان» و یا «حقوق‌دانان مهندس» بکار گرفته تا از این منظر بتوان به بهره‌وری روزافزون دراین‌خصوص و کسب منافع اقتصادی بیشتر در کشور نایل آمد.

 @samt_iran

WhatsApp group1:

👇👇 https://chat.whatsapp.com/FVtFIUVrkEiF5mL9mKjMdE

WhatsApp group2:

👇👇

https://chat.whatsapp.com/COhLlLKQqC4EDa37wYXQKH

📌نشانی موسسه #صمتا در پیام رسان #بله:

https://ble.ir/samt_iran

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *