حذف قیمت‌های کاذب با تأمین به موقع ماشین آلات معدن

رئیس خانه معدن ایران از حذف قیمت‌های کاذب ماشین آلات معدنی با تأمین به موقع و سیاستگذاری‌های درست در این حوزه خبر داد.

آقای محمدرضا بهرامن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از مهمترین موضوعات سال‌های اخیر ممنوع کردن ورود ماشین آلات به داخل کشور بود این در حالی است که فعال معدنی نمی‌تواند جریان توسعه و برنامه ریزی فعالیت‌های خود را بدون ماشین آلات انجام دهد.
وی افزود: طی مستندات موجود باید بگویم هم اکنون بازار خرید و فروش ماشین آلات در شرایط خوبی قرار دارد و بهره برداران می‌توانند طبق ضوابط اعلام شده، ماشین آلات خود را تأمین کنند.
بهرامن ادامه داد: در همین ارتباط مذاکرات را با دولت ادامه می‌دهیم تا شرکت‌های ساخت داخل مانند هپکو و چند شرکت دیگر که در ردیف شرکت‌های کوچک قرار دارند بتوانند نیاز معدنکاران را تأمین کنند.
وی افزود: امروزه اقتصاد معدنی را به عنوان طرح و توسعه کشور باید در نظر داشته باشیم و ساختار زمین شناسی ما به صورت خاصی است که می‌توانیم برای آن یک برنامه ریزی و جریان توسعه را تعریف کنیم.
بهرامن گفت: در کشور‌های معدنی عموماً برنامه‌های راهبردی دارند ما نیز باید موانعی را که موجب کندی مسیر حرکت به سمت توسعه می‌شود، برداریم.
رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: خوشبختانه طی سال گذشته خانه معدن ایران برای رفع این مشکل جلساتی را با دولت برگزار کرد، نگاه ما این است که هم باید ساخت داخل را داشته باشیم و هم توسعه برنامه‌های امروزمان را پیش ببریم.
بهرامن گفت: معادن در کشور به صورت انفال است و مالکیت آن در اختیار هیچ کدام از معدنکاران نیست، برهمین اساس ما باید به روزترین ماشین آلات معدنی را در اختیار داشته باشیم تا هیچ گونه هدررفتی از انفال اتفاق نیفتد.
وی افزود: خوشبختانه در جلسات متعدد با متولی معدن توانسته ایم جریان رو به جلو داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *