وزیر صمت خبر داد؛
احیای هزار و 200 معدن در برنامه کلان و هدفگذاری شده وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احیای هزار و 200 معدن در برنامه کلان و هدفگذاری شده وزارت صمت دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شرکت فرآورده‌های لبنی کاله در آمل اظهار داشت: هفته جاری و هفته آینده پنج هزار محدوده اکتشاف معدنی در کشور به مزایده گذاشته می‌شود که تحول بسیار بزرگی در حوزه معدن و فرآورده و فرآوری معدنی برای جلوگیری از خام فروشی و صادرات خواهد شد.
وی ادامه داد: در همین راستا احیای هزار و 200 معدن نیز در برنامه کلان و هدفگذاری شده وزارت صمت دیده شده است.
وزیرصمت، به فرسوده بودن بسیاری از واحد‌های صنعتی در کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در برنامه جدید این وزارتخانه نوسازی و بهسازی ماشین آلات خط‌های تولیدی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی کشور با پرداخت تسهیلات 50 هزار میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد.
وی افزود: در این راستا با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی توافق‌های خوبی شده تا تسهیلات مورد نیاز واحد‌های صنعتی کشور برای نوسازی به موقع پرداخت شود.
فاطمی امین، تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش صنعتی کشور را یکی دیگر از طرح‌های کلان وزارت صمت برای توسعه بخش صنعت و تولید کشور بیان کرد و ابراز داشت: با تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فرصت‌های جدید و سرمایه گذاری‌های زیادی برای اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد.
وی به نامتوازن بودن سرمایه گذاری‌ها در برخی از شهر‌های کشور اشاره و با گلایه ازاین نوع سرمایه گذاری که تمرکز مناسبی در ایجاد اشتغال نداشته است، گفت: در شرایط فعلی در بسیاری از شهر‌ها نیروی کار به اندازه کافی وجود دارد اما ظرفیت ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری‌ها شکل نگرفته است.
وزیر صمت عنوان داشت: در برخی شهر‌های دیگر نیز وضعیت برعکس آن هست، سرمایه گذاری برای واحد‌های صنعتی شده اما نیروی کار وجود ندارد که در حال حاضر به دنبال ایجاد توازن برای سرمایه گذاری‌ها متناسب با نیروی کار در آن شهر‌ها و استان هستیم.
فاطمی امین، همچنین از افزایش 24 درصدی صادرات انواع محصولات از کشور در 5 ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: این افزایش در برخی کشور‌ها از جمله آفریقا حدود 100 درصد و روسیه تا حدود 180 درصد در مرداد ماه بوده است.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال حدود 1.5 درصد بوده است، ادامه داد، البته برخی شرکت‌های بورسی نیز تا 7.6 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته که این نشان دهنده حرکت رو به رشد بخش صنعت کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *